Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/420036.cloudwaysapps.com/adfeeumatm/public_html/wp-content/plugins/pixabay-images/pixabay-images.php on line 34

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/420036.cloudwaysapps.com/adfeeumatm/public_html/wp-content/plugins/pixabay-images/pixabay-images.php on line 34
כמה זמן אפשר להשאיר אור דולק ברכב לא מונע? - מדריך פשוט וקריא

כמה זמן אפשר להשאיר אור דולק ברכב לא מונע?

בואו ניגש תחילה לשורה התחתונה – רצוי שלא תשאירו את האורות דולקים ברכב.
אם אתם רוצים לשחק רולטה רוסית עם הסיכוי שתתניעו את הרכב ונורת המצבר תידלק, זה סיפור אחר. במידה ולא – נתחיל מהעובדה כי כל מצבר שונה מהשני. עם זאת, סביר להניח שברוב המקרים אם תשאירו את האורות דולקים במשך כמה שעות, תקומו למצבר גמור.
בואו נדבר קצת על הסיבות לכך:

 

תחילה, איך פועל האור ברכב?

מערכות רבות ברכב קשורות לשני רכיבים עיקריים: המצבר והסטרטר, שהם שני המרכיבים החשמליים העיקריים ברכב. מערכת התאורה ברכב, עליה נדבר היום, קשורה בעיקרה למצבר.
כלומר – כשאנו מדליקים את האורות ברכב המצבר הוא המרכיב אשר מספק את החשמל הדרוש לכך.

 

אז מה מונע מהמצבר להתרוקן אחרי נסיעה אחת?

המצבר ברכבנו בנוי כך שכשהאוטו מונע ונוסע (עם עדיפות לנסיעה במהירות גבוהה לאורך זמן), המצבר מטעין את עצמו ביעילות ומתמלא. כלומר, אם האורות דולקים והמנוע כבוי האורות "מבזבזים" את המצבר ואין לו דרך להתמלא מחדש.

 

מה ההבדל בין אור דולק ברכב מונע לבין לא מונע?

השארת אורות דולקים ברכב לא מונע יוצרת מצב שהמצבר מבצע פריקה מלאה ולכן מתרוקן מנוזלים, ובמצב זה לא תצליחו להתניע את המנוע. כפי שאמרנו, כשהרכב מונע ונוסע, המצבר מתמלא בעצמו וכך לא מתרוקן. לעומת זאת, אורות דולקים ברכב מונע זקוקים לחשמל אשר מגיע מהמצבר, וכשהוא לא מתמלא- הוא פורק ומתרוקן.

יש להדגיש- מצברי רכב הם מצברי התנעה ולא בנויים לפריקה עמוקה. לכן כשהם יורדים מתחת ל80-90% נגרם להם נזק.

 

ואם בטעות השארתם את האורות דולקים וקמתם למצבר גמור, מה עושים?

קודם כל, זה לא סוף העולם ואין צורך להתבאס. השארת אורות דולקים ברכב לא מונע, אפילו אם לזמן רב, לא בהכרח חורצת את הדין לקניית מצבר חדש. כדאי לבדוק תחילה את תאריך רכישת המצבר המופיע על גבו.
בדרך כלל, אורך החיים של מצבר נע בין שנתיים לשלוש, ולעיתים אפילו ארבע שנים. אם אכן המצבר נמצא בטווח- פתרון העזרה הראשונה הוא להטעין את המצבר מחדש על ידי כבלים מרכב אחר – נוף מוכר בשולי כבישים מהירים.
אם המצבר מעט ישן יותר, יכול להיות שהתנעה בעזרת כבלים תעזור להתנעה אחת ובטוח לא לטווח ארוך. במקרה כזה, רצוי לפנות לחשמלאי רכב מוסמך, שידע לאבחן את המצבר ובמידת הצורך יחליף למצבר חדש.

 

לסיום

עם חזרה תוכנית לפסקה הראשונה- נסכם בכך שכדאי לא להשאיר את האורות דולקים ברכב, ואף לסגור את האורות רגע לפני כיבוי המנוע. עם זאת, גם אם קרה, ושכחתם, ולא שמתם לב והשארתם את האורות דולקים- אין צורך להילחץ. רוצים להיות בטוחים? פנו לחשמלאי עכשיו- בטיחות לפני הכל.

 

רכב מיני

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
נזילות
בלוג בעלי המקצוע
איתור נזילות – לרוב, עסק לא פשוט

בעיית הנזילות וחומרתה "ביתו של האדם הוא מבצרו", כך נטבע בקרבנו הביטוי. אכן, הבית הפרטי הוא מקום בו נירגע בסוף יום עבודה ארוך, נסתתר בו מפגעי מזג האוויר או בעתות

עכבר
בלוג בעלי המקצוע
לכידת חולדות – האם מדובר בחיה מסוכנת?

אין דבר מבהיל יותר מלהיכנס לבית שלנו או למקום העבודה שלנו ולמצוא שם אורח. אנחנו לא מדברים רק על אורח בדמות אדם, אלא בעיקר על אורח בדמות מזיקים או מכרסמים