עובר לדירה חדשה? איך לאתר אם יש נזילות

מעבר לדירה חדשה הוא צעד משמעותי, לפני שאתם עושים את הצעד הזה חשוב שתבצעו את כל הבדיקות ההכרחיות וביניהן איתור נזילות בדירה.

בכתבה הבאה נלמד לזהות מהם הסימנים המחשידים שיכולים להעיד על נזילה בדירה ונסביר למה כל-כך חשוב לטפל בנזילות מייד כשמבחינים בהן.

 

נזילות – מה הסיפור הגדול?

נזילה קלה עלולה להיראות כמו בעיה זניחה שאפשר להתעלם ממנה או לדחות את הטיפול בה, אך האמת היא שנזילות עלולות להעיד על בעיות מורכבות יותר. במידה ונזילה לא מאותרת ומטופלת בזמן, עלולים להיגרם נזקים משמעותיים, וזה בלי שהזכרנו את חשבון המים המנופח. מעבר לבזבוז המים, נזילות יכולות לגרום לנזקים משמעותיים לדירה ולרכוש שלכם. במקרה שאתם חושדים שיש נזילה בדירה יש לטפל בה בהקדם, ושתמחו לגלות שכיום יש אמצעים מתקדמים בתחום של איתור נזילות דוגמת צילום תרמי, ייבוש תת רצפתי ועוד.

 

אלו נזקים יכולים להיגרם כתוצאה מנזילה?

כאמור, נזילה עלולה לגרום לנזקים עקיפים רבים. בין הנזקים ניתן למנות:

הנזק המשמעות
עובש מעבר לריח ולמראה הלא אסתטי של העובש, מדובר בסכנה בריאותית של ממש.
חלודה הנזילה עלולה לגרום להצטברות חלודה.
היחלשות המבנה נזקי הרטיבות עלולים לפגוע בבטון ולגרום להצטברות של חלודה בפלדה התומכת את הבטון, כתוצאה מכך נחלשים עמודי בטון והתקרה.
פגעי רטיבות בקיר פגעי רטיבות בקיר יכולים לגרום לנשירה של הטיח או להתנפחות שלו, לכתמים ולשינוי בצבע הקיר.
התפשטות הנזק לרכוש הרטיבות עלולה לפגוע בארונות העץ ובריהוט, הלחות עלולה לגרום לנזק בכל הדירה ובחפצים כגון בגדים, מצעים וספרים.
בעיות במערכת החשמל במידה ומים חודרים למערכת החשמל תתפתח חלודה בחוטי הנחושת, כתוצאה מכך עלולים להיגרם קצרים, התחממות, שריפה ובמקרה הגרוע ביותר קיימת סכנת התחשמלות.
בעיות בריאותיות הנזקים שעלולים להיגרם מנזילות הם לא רק אסתטיים וכלכליים – טחב וריקבון עלולים לגרום להתפתחות אלרגיות, זיהומים ובעיות בריאותיות שונות.

 

 

איך מאתרים נזילה בדירה החדשה?

ישנם סימנים רבים העלולים להעיד על קיומה של נזילה בדירה – ביניהם עובש, חשבון מים מנופח, ריח רע, חלודה, מונה מים שממשיך לרוץ גם כשכל הברזים בדירה מכובים ועוד. במידה ואתם חושדים שיש נזילה בדירה, חשוב להזמין איש מקצוע שיוכל לאתר את הנזילה באחת או יותר מן הדרכים הבאות:

  1. בדיקה ידנית – במקרים הפשוטים בעל המקצוע יוכל לאתר את הנזילה ללא ציוד מיוחד ולטפל בה באופן מיידי.
  2. מצלמה תרמית – במקרים מורכבים יותר ניתן לעשות שימוש במצלמה תרמית המסוגלת להבחין בשינויי טמפרטורות. ההבדל ברמת הטמפרטורות יראה היכן האזור הרטוב, כך ניתן לאתר את מקור הנזילה בלי להרוס יותר מדי ריצוף ואריחים מסביב.
  3. סיב אופטי – ניתן להחדיר סיב אופטי לצנרת ולאתר את מקור הנזילה באמצעות סנסור מיוחד.
  4. שימוש בגז – מיועד בעיקר למקרים בהם מקור הנזילה הוא חיצוני או בצנרת העירונית.

 

לסיכום, לפני שעוברים דירה חשוב לוודא שאין נזילה סמויה שעלולה לגרום לנזקים משמעותיים ולהוצאות כספיות כבדות. נזילה לא מאותרת היא לא רק סכנה אסתטית, אלא גם סכנה בטיחותית ובריאותית.

 

ידית פתיחה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בעלי מקצוע
לוכד חולדות במרכז

אם אתם סובלים מנוכחות של חולדות בסביבה שלכם, אתם צריכים לדעת שיש מי שיכול לעזור לכם. לכידה של חולדות היא אמנם דבר מורכב, אך כיום יש מגוון אמצעים שבעזרתם ניתן

איך להוביל מצבה בצורה מכובדת ומקצועית
בעלי מקצוע
איך להוביל מצבה בצורה מכובדת ומקצועית

פטירה של אדם קרוב היא אחד הדברים הכי קשים שאפשר לחוות. מה שיכול לעזור לכם להתמודד עם הקושי והסבל הרב שאתם חווים בתקופה שלאחר פטירתו זה עיסוק בדמותו ובהנצחת זכרו

צריך לשנות את המנעול
בעלי מקצוע
איך יודעים אם צריך להחליף מנעול?

מנעולים הם חלק מהותי בחיי היומיום שלנו. הם שומרים על הבתים, המכוניות והעסקים שלנו מאובטחים ומגנים על חפצי הערך שלנו. עם זאת, מנעולים עלולים להתבלות עם הזמן, וחשוב לדעת מתי

מנעולן בירושלים
בעלי מקצוע
כמה עולה להזמין מנעולן בירושלים

מצאתם את עצמכם נעולים מחוץ לבית או למשרד ותהיתם כמה יעלה להזמין מנעולן בירושלים? בחירת המנעולן הנכון היא קריטית לשקט הנפשי ולארנק שלכם , אבל עם כל כך הרבה אפשרויות