איך מרימים ציוד כבד?

הרבה מקצועות ותחומים דורשים מאתנו להרים מטענים כבדים. בעבר הרמה והזזה של מטענים כבדים היו פעולות שלקחו זמן רב ודרשו הרבה מאמץ וכוח אדם רב. היום, בעידן המודרני, יש לנו מכשירים שמשמשים להרמת והזזת מטענים כבדים. המכשיר העיקרי לכך שנמצא בשימוש בהרבה מאוד תחומים הוא כננת הרמה.

 

מהי כננת הרמה?

כננת הרמה היא בעצם כלי שמאפשר להרים מטענים כבדים, לגובה רב אם צריך, ולהזיז אותם ממקום למקום. כננת ההרמה מורכבת מגלגלת עליה נכרך חבל. הציר הזה בעצם מאפשר בעזרת שימוש בכוח בעזרתו אנחנו מסובבים את הגלגל להרים מטענים כבדים.

מכשיר מעבר ציוד

 

סוגי כננות הרמה

בעיקרון יש 3 סוגי כננות הרמה: ידנית, חשמלית והידראולית

כננת הרמה ידנית היא כננת הרמה שפועלת בעזרת כוח השרירים. יש צורך באדם שיפעיל כוח על מנת לסובב את הגלגלת ולגרום להרמה של המטען. הגלגלת הזאת לא נמצאת בשימוש רחב כי היא מאוד מוגבלת ואין לה שימושים רבים. יכולת ההעמסה שלה מאוד נמוכה.

כננת הרמה חשמלית היא הכננת שנמצאת בשימוש רב בהרבה תחומים והיא גם המגוונת ביותר. היא פועלת על סוללה ואפשר להטעין אותה על ידי חיבור לרכב. יכולת ההעמסה שלה הרבה יותר גדולה משל הכננת הידנית. היא קיימת בסוגים שונים ובגדלים שונים ולכן השימוש בה מאוד מגוון. יכולת ההעמסה של הכננת החשמלית היא מאוד וריאבילית, היא יכולה להיות כמה מאות קילוגרמים ולהגיע עד למספר טונות.

כננת הרמה הידראולית היא כננת הרמה המשמשת בעיקר בתעשייה. הכננת הזאת יכולה לפעול לאורך זמן ארוך יותר ולכן היא נמצאת בעיקר שתחומים בהם יש צורך בזמן פעולה ארוך בהם יש צורך בזרימה מתמשכת של כוח. הכננות ההידראוליות נמצאות פחות בשימוש ביתי או במחסנים.

 

למה משמשת כננת הרמה?

כננת ההרמה היא אחד מהמכלים שיש להם שימוש מאוד רחב והיום היא נמצאת בשוק מוצרים שצומח במהירות ושיש בו שפע של אפשרויות.

בתחום הבנייה, כננות הרמה נמצאות בשימוש נרחב וזה התחום הראשון שחושבים עליו בהקשר של כננות הרמה. כננות הרמה מותקנות על כל מנוף והן מאפשרות הרמה יעילה לגובה של משאות כבדים וחומרי בניין.

תחום נוסף בו כננת ההרמה מככבת הוא התעשייה. בכל מפעל ייצור יש כננות הרמה, בעיקר חשמליות שמאפשרות את הפעילות השוטפת של המפעל. בין אם זה בבניית המוצר כמו במפעלי מכוניות או לצורך אחסון המוצרים במחסנים.

כננת ההרמה נמצאת גם בשימוש בתחום חילוץ הרכבים שם אפשר למצוא גם כננות הידראוליות. הכננות מותקנות על גבי רכבי החילוץ ויכולות לשמש לחילוץ רכבים או עצמים תקועים. לכן, הן גם נמצאות בשימוש אצל מכבי האש, בעת חילוץ אנשים ממבנים שקרסו.

שימוש נוסף בכננת ההרמה הוא השימוש הביתי שמתרחב לאחרונה. הכננת משמשת להזזת רהיטים, לשיפוצים או להרמה והזזת חפצים בעת מעבר דירה הממוקמת בקומה עליונה.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הובלות והעברות
טיפים להפחתת נזקים בהובלת שטיח

רבים חושבים שהובלה של שטיח היא עניין פשוט, אך זהו לא המצב. צריך להכין את השטיח מראש לפני ההובלה ובמהלכה כדי שתוכלו להיות בטוחים שהשטיח שלכם יגיע במצב טוב ועם

מזרן נוח
טיפים והמלצות להובלות
איך להוביל מזרן אורטופדי בלי שיהרס

מזרן אורטופדי הוא תוצר של מחקרים מדעיים רפואיים על שלד גוף האדם ואיכות שינה. במרכזו של מזרן אורטופדי ישנה ליבה רב שכבתית המעניקה לגוף תמיכה איכותית. מעבר לכך, המזרן בנוי

חדר שינה
טיפים והמלצות להובלות
פירוק וילונות לפני הובלה – כך תעשו את זה נכון

אתם עוברים לבית חדש, פירקתם כל דבר בבית וארזתם לקופסאות קרטון, כל שנותר לכם לפני שההובלה מגיעה, זה לפרק ולארוז את הווילונות שלכם.   הסרת הווילונות ואחסונם הסירו ווילונות מהמוטות

מעבר ציוד ממקום למקום
טיפים והמלצות להובלות
איך להוביל ציוד להשכרת לאירועים ממקום למקום

לכולנו ברור שכשמדברים על הובלת ציוד אירועים מנקודה א' לנקודה ב', מדובר בעצם בהובלה רגישה למדי. בין אם מדובר בציוד סאונד, תאורה או צילום, אתם תצטרכו להוביל את אותו ציוד