איך פועלת מעשנת בשר?

העישון באמצעות מעשנת בשר פועל באמצעות הנחת הבשר בסביבה של עשן. העשן חודר אל הבשר, מחדיר אליו טעמים רצויים ומשאיר אותו רק ועסיסי. קיימות מספר סוגי מעשנות. המעשנה המומלצת ביותר למתחילים ולמי שאוהב תוצאות טובות בנוחות, היא מעשנת פלט. כאן ריכזנו עבורכם מידע על מעשנות בשר. מוזמנים להכיר את הנושא האהוב עליכם קצת יותר מקרוב.

 

אופן הפעולה של מעשנת בשר

מעשנת בשר מייצרת עשן. העשן מופק באמצעות בעירה של שבבי עץ לעישון או פחמים שהוכנסו למעשנה. העשן מוביל לריכוך איטי של הבשר. תוך כדי עישון הבשר מתרכך ומקבל טעמים ייחודיים בהתאם לסוג העץ שהוכנס למעשנה.

 

אילו סוגי מעשנות בשר קיימות?

קיימים מספר סוגי מעשנות בשר: מעשנת פחם, מעשנת פלט ומעשנת גז. כאן נסקור אותן בקצרה.

 

המעשנה הוותיקה ביותר – מעשנת פחם

כבר לפני מאות שנים נעשה שימוש במעשנת פחם. ולא לחינם מדובר בשיטה הוותיקה ביותר. במעשנת פחם השימוש נעשה באמצעות הבערת פחמים ופיזור שבבי עץ לעישון מעל הפחמים. שבבי העץ הבוערים מחדירים לבשר את טעמם המענג וכך ניתן לשלוט על טעמי הבשר המתקבלים.

מעשנת פחם לא מומלצת למתחילים מהסיבה שהיא דורשת מעקב מתמיד לאורך כל זמן הפעלתה. לא ניתן לכוון אותה באמצעות תרמוסטט השומר על טמפרטורה מסוימת. בזמן ההפעלה תצטרכו לבדוק כל הזמן שהטמפרטורה הרצויה נשמרת. בנוסף לכך, רבים מעדיפים להימע משימוש במעשנת פחם רק בגלל הלכלוך הרב המתקבל ממנה.

כך או כך, מעשנת פחם לא מומלצת למתחילים, אלא אך ורק למיטיבי לכת מנוסים.

 

המעשנה הנוחה ביותר – מעשנת פלט

מדובר במעשנה בה מניחים פלט למעשנה (שבבי עץ טבעי). מבעירת הפלט נוצר עשן המחדיר את טעמיו אל הבשר. תוכלו למצוא מעשנת פלט שהיא גם חשמלית והיא תשלב יתרון של חיים קלים ונוחים יחד עם קבלת טעמים עסיסיים וייחודיים. במעשנת פלט חומר הבעירה כלל לא נוגע בבשר עצמו אלא רק החום מגיע אל הבשר. גם כאן הבשר המתקבל הוא טעים, רך ועסיסי.

 

המעשנה הפחות נוחה – מעשנת גז

מעשנה זו פועלת על גז בישול. היא מצריכה בלון גז צמוד בתוספת בלון רזרבי נוסף למקרה הצורך. יש הטוענים שעישון במעשנה זו מחדיר לבשר טעמים המצביעים על כך שהבשר עושן באמצעות גז בישול. לא כל אחד ירגיש זאת, אך אם אתם רגישים לכך, העדיפו לרכוש מעשנה אחרת. יחד עם זאת, במעשנה גז גם קיים הצורך לשמור באופן תמידי על גובה טמפרטורה רצוי. למרות כל חסרונותיה, מעשנת גז נחשבת לנוחה יותר לתפעול מאשר מעשנת פחמים המותירה לכלוך רב.

 

לסיכום

קיימות מעשנות רבות לעישון בשר באופן מקצועי. ראינו כי מעשנת פחמים היא המעשנה המקצועית ביותר למנוסים ולמתחילים מומלצת דווקא מעשנת פלט חשמלית להקלת תהליך העבודה.

נתחי בשר

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בעלי מקצוע
לוכד חולדות במרכז

אם אתם סובלים מנוכחות של חולדות בסביבה שלכם, אתם צריכים לדעת שיש מי שיכול לעזור לכם. לכידה של חולדות היא אמנם דבר מורכב, אך כיום יש מגוון אמצעים שבעזרתם ניתן

איך להוביל מצבה בצורה מכובדת ומקצועית
בעלי מקצוע
איך להוביל מצבה בצורה מכובדת ומקצועית

פטירה של אדם קרוב היא אחד הדברים הכי קשים שאפשר לחוות. מה שיכול לעזור לכם להתמודד עם הקושי והסבל הרב שאתם חווים בתקופה שלאחר פטירתו זה עיסוק בדמותו ובהנצחת זכרו

צריך לשנות את המנעול
בעלי מקצוע
איך יודעים אם צריך להחליף מנעול?

מנעולים הם חלק מהותי בחיי היומיום שלנו. הם שומרים על הבתים, המכוניות והעסקים שלנו מאובטחים ומגנים על חפצי הערך שלנו. עם זאת, מנעולים עלולים להתבלות עם הזמן, וחשוב לדעת מתי

מנעולן בירושלים
בעלי מקצוע
כמה עולה להזמין מנעולן בירושלים

מצאתם את עצמכם נעולים מחוץ לבית או למשרד ותהיתם כמה יעלה להזמין מנעולן בירושלים? בחירת המנעולן הנכון היא קריטית לשקט הנפשי ולארנק שלכם , אבל עם כל כך הרבה אפשרויות