ארבעה מצבים בהם חייבים ביגוד זוהר בעבודה ובנסיעות

ביגוד זוהר מוכר לרובנו מהווסט הצהוב ברכב הפרטי אשר מיועד למקרים של עצירה בצד בעת חירום. גם כוחות ביטחון והצלה עושים שימוש בביגוד זוהר ופועלים במגוון תחומי פעילות המחייבים זאת. במאמר זה נעסוק בארבעה מצבים בהם יש חובה חוקית ללבוש ביגוד זוהר. נעסוק במקרה הנפוץ מכולם של עמידה בצד הדרך, עבודה בסלילת כבישים, עבודה בבנייה ובקרב כוחות הביטחון.

 

עמידה בצד הכביש

המצב הראשון בו נדון והמוכר שבהם הוא בעת עצירת הרכב בכבישים בינעירוניים. החוק מחייב את הנהג להחזיק ברכב ווסט צהוב זוהר תקני ובכל מקרה של עצירת הרכב בכביש המהיר או בשוליו ללבוש אותו. הדבר נועד לאפשר לנהגים בכביש להבחין בו, הן ביום והן בלילה. אי לבישת האפוד הזוהר בעת היציאה מהרכב  יכולה להוביל להעמדה לדין. עוד על ביגוד זוהר כאן.

 

עבודה בכביש

מעבר למצב המוכר של צידי הכביש ישנם מגזרים במשק שעבורם השימוש בביגוד זוהר הינו למעשה יומיומי והוא חלק מהציוד האישי של העובדים בתחום. פועלים שעובדים בכביש נדרשים לעשות שימוש בווסט מדגם מע"צ בצבע כתום. הווסט כולל פסים זוהרים כפולים לאורך המותניים והכתפיים והוא למעשה חלק אינטגרלי מבגדי העבודה שלהם. תנופת הבנייה בכבישים הביאה לעלייה בדרישה לעובדים בכבישים ומדובר בעבודות מסוכנות המתבצעות בתנאים לא אופטימליים ולכן חבישת ביגוד זוהר חיונית לשמירה על הפועל.

 

עבודה בענף הבנייה

מצב נוסף בהם יש חובה ללבוש ביגוד זוהר הוא בתחום הבנייה. הדבר נוגע לפועלים, מפקחי בנייה, אדריכלים ומהנדסים בעת שהותם באתרי בנייה. הבידוד הזוהר הוא כלי נוסף במאבק בתאונות עבודה שכה נפוצות בשנים האחרונות. נושא הבטיחות בעבודה הפך לחשוב בשנים האחרונות ונכתבו תקנים לעובדים באתרי הבנייה לרבות לגבי חבישת וסטים זוהרים לעבודה.

 

לאחר תאונת דרכים

חייבים ללבוש ביגוד זוהר גם לאחר תאונת דרכים עם הגעת כוחות ההצלה למקום. השוטרים, עובדי שירותי חירום, הפרמדיקים של מד"א ולוחמי האש כולם חייבים ללבוש ווסט עבודה זוהר כדי שיוכלו לראות אותם היטב. במרבית המקרים ניתן לראות בשימוש אפוד זוהר מדגם משטרה הכולל  5 כיסים בצבע צהוב/כחול או אפוד זוהר מדגם מד"א עם 5 כיסים בצבע כתום/כחול.

 

התאמה אישית של הציוד

חשוב לדעת שבאפודים זוהרים רבים ניתן להתאים את רוחב האפוד בעזרת סקוץ' או רצועות צד למידות הגוף. באפודים המגיעים עם רצועות צד, חשוב לשים לב ולהיזהר שהן לא יתפסו במכונות ויגרמו לפציעה חלילה של העובד בעת השימוש. במקרים רבים יש ללבוש גם מכנסי עבודה עם פסים זוהרים להשלמת ההגנה על העובד בהתאם לתקנות הבטיחות וההגדרות בתחומים השונים.

 

ביגוד זוהר לבטיחות והגנה

לסיכום הנושא, במאמר זה הצגנו ארבעה מצבים נפוצים בהם נדרש ביגוד זוהר. המצב הראשון הוא בעת עצירת רכב בצד הכביש המהיר. המצב השני הוא בעבודת סלילה ותיקון בכביש. המצב השלישי הוא בעת עבודה באתרי בנייה. המצב הרביעי הוא לאחר תאונת דרכים על ידי כוחות הביטחון. גם מחסנאים, מאבטחים, עובדי תברואה ועוד לובשים בגדים זוהרים בעת הצורך.

בגדים זוהרים

 

 

 

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אירוח בביתך
כללי
5 טיפים לאירוח מושלם בבית שלכם

אירוח בבית יכול להיות תענוג ומאידך יכול להיות גם כאב ראש לא קטן. להזמין אורחים אליכם הביתה זה מעיד על רוחב לב ונדיבות ונותן תחושה של משפחתיות. אירועים, מקטנים עד

איך להוביל ריהוט גן לבית החדש בבטחה
כללי
איך להוביל ריהוט גן לבית החדש בבטחה

בשעה טובה נכנסתם לבית החדש, ולפתע שמתם לב שיש לכם שטח פתוח לא מנוצל. השטח הזה בקלות יכול להפוך לחלק בלתי נפרד מהבית שלכם, אך אחד התנאים לכך שזה יקרה