האם ביטוח דירה מכסה נזקי הובלה

ביטוחים זה עניין כה חשוב כה מסובך, תמיד אנחנו נשארים תוהים מה בדיוק נכלל בביטוח שרכשנו וזאת כי רוב האנשים אינם מתעמקים במה שהביטוחים מציעים להם. אך בחירת פוליסת ביטוח צריכה להיעשות עם מחשבה, כל שאלה לגבי מה נכלל תחת הביטוח שתרכשו, צריכה לקבל מענה לפני שאתם רוכשים את הביטוח. בואו לגלות עוד קצת על ביטוח דירה, למה זה כל כך חשוב ומה באמת יכול לכסות הביטוח הזה.

 

מהו ביטוח דירה

אחת מהביטוחים הנפוצים ביותר בישראל הוא ביטוח דירה, וכמו כל פוליסת ביטוח גם כאן הביטוח בנוי על כך שהמבוטח משלם תעריך מוסכם מראש לחברת הביטוח ובתמורה לכך חברת הביטוח מחייבת לשלם במקרים של התממשות סיכונים שצוינו בפוליסה. חברת הביטוח יכולה לבחור אם לתקן נזקים, לשלם את ערך הנזק או להחליף את הפריטים האלו.

 

פוליסה תקנית

בתחום יש פוליסת ביטוח שנחשבת תקנית, הכוונה היא שיש לה תנאים בסיסיים קבועים על פי חוק. חברות הביטוח יכולות גם להציע תוספות לפוליסה הזו, אך אינן יכולות להפחית מתנאי הפוליסה התקנית. הפוליסות התקניות על פי חוק כוללות ביטח מבנה וביטוח תכולה, ניתן לרכוש אחד מהם או את שניהם, וההרחבות הן על בית משותף ואחריות צד שלישי.

 

סקר שוק

לפני חתימה על פוליסת ביטוח, חשוב תעשו השוואות בין הפוליסות השונות, תכירו את החוק והבסיס של מה שמגיע לכם ותבחנו את ההרחבות השונות שכל חברה מציעה והעלויות. לאחר שתעשו סקר שוק מיטבי, תוכלו לעשות את הבחירה.

 

על סוגי הביטוחים

  • ביטוח מבנה – המבנה של הדירה או הבית מוגדר בפרטי הביטוח, והשימוש העיקרי שלו הוא מגורים. המבנה כולל רכיבים קבועים כמו מרפסות, דוד, צנרת, מתקני אינסטלציה, מערכות מיזוג אוויר, מערך חשמל, שערים, גדרות, שבילים מרוצפים של הנכס ועוד. מחיר ביטוח מבנה נקבע כתלות בכמה כיסוי צריך ובעלות בניית הדירה.
  • ביטוח תכולה – התכולה של הדירה היא כל חפץ שנמצא בבעלות, בהחזקת או תחת האחריות של המבוטחים. בין הפרטים שנכללים בביטוח נכנסים כלי רכב, בעלי חיים, תעודות, מסמכים, תכשיטים, ציוד, חפצי גינה או חדר מדרגות, שביל מרוצף שהוא חלק מהדירה ועוד. בנוסף יש פריטים מיוחדים וספציפיים לכל אחד וכל משפחה, שצריך להכניס במסודר כשבונים את הפוליסה בהתאמה לתכולה שלכם.

 

על ביטוח הובלות

כשזה מגיע לנזקי הובלות, יש ביטוח מותאם, כידוע יש המון דברים שעלולים לקרות בעת ההובלה, לכן יש חברות הובלה שכבר עם ההסכם מכניסות לשם גם ביטוח. יש הרבה דברים חשובים שצריך לדעת לפני שחותמים על כך, אך הדבר החשוב ביותר שאתם צריכים לדעת זה שיש סוגי ביטוחים גם כאן, וצריך לבחור את פוליסת הביטוח בהתאמה לצרכים שלכם.

 

לכל ביטוח כיסויים והתאמות משלו

מכיוון שיש הרחבות רבות, יכול להיות שחברות מסוימות יציעו לכם על הדרך ביטוח לנזקי הובלות יחד, אך זה לא משהו שהוא בהכרח על הפי החוק. הדבר החשוב הוא שעכשיו אתם מבינים את הסוגים השונים, ובכל מצב תוכלו לעשות בחירה מותאמת, ולרכוש פוליסת ביטוח על פי מה שנכון לכם.

ביטוח הבית

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אירוח בביתך
כללי
5 טיפים לאירוח מושלם בבית שלכם

אירוח בבית יכול להיות תענוג ומאידך יכול להיות גם כאב ראש לא קטן. להזמין אורחים אליכם הביתה זה מעיד על רוחב לב ונדיבות ונותן תחושה של משפחתיות. אירועים, מקטנים עד

איך להוביל ריהוט גן לבית החדש בבטחה
כללי
איך להוביל ריהוט גן לבית החדש בבטחה

בשעה טובה נכנסתם לבית החדש, ולפתע שמתם לב שיש לכם שטח פתוח לא מנוצל. השטח הזה בקלות יכול להפוך לחלק בלתי נפרד מהבית שלכם, אך אחד התנאים לכך שזה יקרה