די לסחוב נזקים : כך תעבדו בהובלות ללא נזק מיותר

להיות מוביל מקצועי זו ללא ספק עבודה קשה ומפרכת, שדורשת מאמץ גופני רב.

גם אם נדמה לכם שהמוביל קפץ מתוך פרסומת לבגדי ספורט והוא שרירי וחזק לעילא, מדובר למעשה בעבודה רבת סיכונים שעלולה לגרום לפגיעות פיזיות משמעותיות.

 

הסכנות העיקריות בהובלה

פגיעות שלד – שריר

הובלת חפצים כרוכה ברצף פעולות פיזיות מאומצות: הרמת משא, ירידה במדרגות תוך סחיבת משא כבד, הליכה זהירה (קצרה או ארוכה) עד למיקום המשאית והנפה לתוך המשאית. פעולות אלו מאמצות שרירים שונים באופן מסיבי, ולאורך זמן המאמץ עלול לשחוק את השריר ולפגוע בו באופן בלתי הפיך.
הפגיעות עשויות להחמיר כאשר המוביל מרבה לסחוב משא כבד תוך עליה או ירידה במדרגות, מה שעשוי לגרום נזקים מתמשכים לשרירים המעורבים בפעילות.
בנוסף, מובילים רבים מדווחים על נזקים חמורים בגב, הכוללים כאבים קשים ופגיעות ממושכות ביכולת עבודה, שנגרמו עקב חלוקת משקל בצורה לא נכונה או ביצוע תנועות שגויות תוך כדי סחיבה.

 

פציעות

תאונות רבות מתרחשות כאשר שני מובילים סוחבים ביחד משקל כבד במיוחד. לא תמיד המובילים מתואמים במאת האחוזים בתזמון הורדת החפץ על הקרקע. לעיתים מוביל אחד מקבל באופן פתאומי משקל כפול ממה שנשא קודם, או שהחפץ נוחת על אצבעות הידיים / הרגליים ומוחץ אותן. כאשר מדובר בפציעה קטנה, היא גוררת "רק" סבל ואובדן ימי עבודה, אך במקרים חסרי מזל היא עלולה לגרום לפגיעה חמורה יותר באיברים ואפילו לנכות.

 

פגיעות עקיפות

שעות העבודה של המובילים הינן ארוכות במיוחד, לעיתים יום שלם, שלרוב מתחיל בשעות הבוקר המוקדמות. עובדה זו גורמת לפגיעה מתמשכת בשנת לילה מיטיבה.
בנוסף, מובילים מבלים שעות רבות בנהיגה או בנסיעה על הכביש ברכב כבד למרחקים ארוכים. שיעור מעורבות משאיות בתאונות דרכים הוא פי 25 ממעורבות רכב פרטי, כך לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. כמו כן, התאונות הן לרוב קטלניות יותר מתאונות רגילות וכוללות הרוגים ופצועים במצב קשה.

 

גראף

איך שומרים על בטיחות בהובלה?

המובילים חשופים לפגיעות רבות, חלקן מיידיות וחלקן יגרמו לנזק שיצוץ בהמשך לטווח ארוך. איך אפשר למנוע את הפגיעות, או להתמודד איתן בצורה בטוחה? התשובה הנכונה ביותר היא: הדרכות בטיחות לעובדים.
בהדרכת בטיחות המובילים לומדים להכיר את השרירים והאיברים המשתתפים בפעילות הפיזית, את נקודות החוזק והתורפה שלהם, ואיך להשתמש בהם בצורה נכונה ולמנוע נזק לגוף. בנוסף, לומדים המובילים שיטות להרמה, הורדה והנפה כך שנעשה מינימום שימוש מאומץ בשרירים. ההדרכה כוללת גם ייעוץ מעשי להגברת בטיחות העבודה בתנאי שטח, נסיעה בדרכים ושמירה על הגוף לאחר שעות העבודה.
הדרכת בטיחות היא קריטית לשמירה על ביטחונם וחייהם של העובדים, חשוב לוודא שההדרכה הינה מקצועית ויסודית ומועברת ע"י בעלי מקצוע מנוסים.
ב"צמח בטיחות", חברה למתן שירותי בטיחות מתקדמים, תוכלו למצוא הדרכת בטיחות למובילים הכוללת את כל הנקודות שציינו, עד הפרט האחרון. המדריכים הינם בעלי מקצוע מנוסים מהשטח, דוברי מגוון שפות, ומותאמים לכל קהלי היעד. אחרי הדרכה של "צמח בטיחות", תהיו בטוחים שהעובדים שלכם בטוחים.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בעלי מקצוע
לוכד חולדות במרכז

אם אתם סובלים מנוכחות של חולדות בסביבה שלכם, אתם צריכים לדעת שיש מי שיכול לעזור לכם. לכידה של חולדות היא אמנם דבר מורכב, אך כיום יש מגוון אמצעים שבעזרתם ניתן

איך להוביל מצבה בצורה מכובדת ומקצועית
בעלי מקצוע
איך להוביל מצבה בצורה מכובדת ומקצועית

פטירה של אדם קרוב היא אחד הדברים הכי קשים שאפשר לחוות. מה שיכול לעזור לכם להתמודד עם הקושי והסבל הרב שאתם חווים בתקופה שלאחר פטירתו זה עיסוק בדמותו ובהנצחת זכרו

צריך לשנות את המנעול
בעלי מקצוע
איך יודעים אם צריך להחליף מנעול?

מנעולים הם חלק מהותי בחיי היומיום שלנו. הם שומרים על הבתים, המכוניות והעסקים שלנו מאובטחים ומגנים על חפצי הערך שלנו. עם זאת, מנעולים עלולים להתבלות עם הזמן, וחשוב לדעת מתי

מנעולן בירושלים
בעלי מקצוע
כמה עולה להזמין מנעולן בירושלים

מצאתם את עצמכם נעולים מחוץ לבית או למשרד ותהיתם כמה יעלה להזמין מנעולן בירושלים? בחירת המנעולן הנכון היא קריטית לשקט הנפשי ולארנק שלכם , אבל עם כל כך הרבה אפשרויות