מאילו סיבות מזגן לא מקרר?

מיזוג אוויר הינו אחת ההמצאות החשובות ביותר של האנושות. אם בעבר אנשים היו משקיעים שעות על גבי שעות בניסיונות לחמם ולקרר את עצמם באמצעות לבוש רב, הבערת אש או טבילה במים קרים כדי להתקרר, כיום כמעט בכל בית בישראל ישנה מערכת מיזוג ביתית, שיודעת לעשות עבודה מעולה במינימום מאמץ מבחינתנו. על כן, כאשר המזגן לא עובד בצורה הטובה ביותר או בצורה אליה אנחנו רגילים, יש לבדוק מדוע.

 

למה המזגן לא מחמם?

לפני שנבין מאילו סיבות המזגן לא מקרר, נבחן מאילו סיבות מזגן לא מחמם. לרוב, מזגן לא מחמם עקב סתימה. הסתימה יכולה להיגרם מכל מיני גורמים, כאשר הסתימה הנפוצה ביותר שבעקבותיה המזגן לא מחמם היא עקב הצטברות של אבק על הפילטרים של המזגן.

הפילטרים הם בצורת מלבן וממוקמים ממש מאחורי התריסים של המזגן. יש לנקות אותם פעם בחודש – חודשיים, ואם אתם רואים שהם מלוכלכים צריך פשוט לשטוף אותם במים, לשים אותם לייבוש, ואז אפשר להרכיב אותם מחדש על המזגן ולהנות מפעילותו בשיא העוצמה.

מאילו סיבות מזגן לא מקרר?

למה המזגן לא מקרר?

לרוב כאשר אנחנו שמים לב שהמזגן לא מקרר, זה מפני שהוא מוציא אוויר חלש. גם כאן, הבעיה היא לרוב בפילטרים לא נקיים. הבעיה של פילטרים לא נקיים היא גדולה יותר מעצם הפגיעה בפעילות המזגן.

כאשר הפילטרים מלאים בלכלוך ואבק, הם גם מלאים בהרבה לכלוך שעין אנושית לא יכולה לראות בדרך כלל, כמו פטריות וחיידקים מסוגים שונים, שנהנים מהסביבה הלחה שמעניק להם המזגן שעושה שימוש בכל מיני סוגים של נוזלים למען ביצוע פעולת מיזוג האוויר, בין אם מדובר על חימום ובין אם מדובר על קירור הבית.

 

מה עושים אם המזגן מוציא אוויר חלש והפילטרים התבררו כנקיים?

אם המזגן שלכם מוציא אוויר חלש, וכבר בדקתם את הפילטרים והם התבררו כנקיים, סביר להניח שיש למזגן שלכם בעיה במאיץ המזגן. מדובר על מפוח שהוא הרכיב שממנו נפלט האוויר בתצורתו החמה או הקרה, תלוי אם בחרתם לנסות לחמם את החדר או לקרר אותו.

לרוב זה קורה משום שאחד החלקים במפוח שבור. במקרה כזה, בדרך כלל המזגן גם ישמיע רעש כאשר הוא פועל. אם אתם אכן שומעים רעש כאשר המזגן שלכם פועל, עליכם להזמין טכנאי מזגנים. הטכנאי ידע לבדוק את המאיץ ולאתר אם אכן התקלה נובעת מפעילות לקויה שלו.

 

ניקוי מקצועי של מזגן עם עובש

כאמור, במזגנים שלא עובדים כהלכה, פעמים רבות יש הצטברות של פטריות ושל עובש בתוך המזגן, מה שמזהם את האוויר שאנחנו נושמים בחדר כאשר המזגן פועל. ניקוי של עובש קשה מאוד לעשות באמצעים ביתיים, ופעמים רבות הוא יתבצע על ידי איש מקצוע, על ידי שימוש בטכניקות וכלים מקצועיים כמו מים בלחץ גבוה.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אירוח בביתך
כללי
5 טיפים לאירוח מושלם בבית שלכם

אירוח בבית יכול להיות תענוג ומאידך יכול להיות גם כאב ראש לא קטן. להזמין אורחים אליכם הביתה זה מעיד על רוחב לב ונדיבות ונותן תחושה של משפחתיות. אירועים, מקטנים עד

איך להוביל ריהוט גן לבית החדש בבטחה
כללי
איך להוביל ריהוט גן לבית החדש בבטחה

בשעה טובה נכנסתם לבית החדש, ולפתע שמתם לב שיש לכם שטח פתוח לא מנוצל. השטח הזה בקלות יכול להפוך לחלק בלתי נפרד מהבית שלכם, אך אחד התנאים לכך שזה יקרה