נזקים הנגרמים באמצעות ניסור בטון

ניסור בטון היא עבודה מורכבת. אומנם הכלים כבדים ואגרסיביים, אך העבודה דורשת דיוק, יסודיות ובטיחות. מלבד הצורך בבטיחות לאור הכלים הכבדים והחשמל, איש מקצוע לא מיומן עלול לגרום לנזקים במבנה תוך כדי ביצוע העבודה.
אז לקריאה מקדימה או אם חלילה כבר קרה: כמה מילים על נזקים העלולים להיגרם מניסור בטון:

 

איך קורה נזק מפעולת ניסור בטון?

בתור התחלה, יש לציין כי חברה מקצועית לניסור בטון תדע לבצע את העבודה בעזרת כלים מקצועיים, ייחודיים וייעודיים לאופי עבודת הניסור. בנוסף, העובדים ידעו לתכנן את חתכי הניסור בצורה המיטבית למבנה.

עם זאת, נזקים עלולים להיגרם למבנה לאחר עבודת ניסור בטון מסיבות נוספות: עובדים לא מקצועיים, כלים תקולים או לא מתאימים לאופי העבודה, פגיעה בתשתיות או חוטים אשר לא הופיעו בתוכניות הבנייה ועוד.

 

באילו נזקים אנו עלולים להיתקל?

נזקי מים

אם חלילה במהלך עבודת הניסור נפגע צינור מים, עלול להיווצר פיצוץ. כאשר מבנה סופג מים בכמות גדולה, עלולים להיווצר נזקים לטווח ארוך. תחילה, הנזק בא לידי ביטוי בצורת רטיבות, אך הנזק עלול להיהפך להתפוררות של הטיח, ריח רע, עובש, טחב וקורוזיה.

 

נזקים למבנה

עבודת ניסור לא מקצועית עלולה לערער את החוזק של המבנה ולגרום לנזקים. אם העבודה מתבצעת בשלד, היא עלולה לערער את חוזקו משמעותית. עבודת בטון "רגילה" עלולה לגרום לסדקים בבטון ואף לפגיעה, מעבר לצינורות המים, לקווי חשמל או אחרים.

 

איך זה משפיע על המבנה?

כשמדובר בבית שלנו, אף אחד מאיתנו לא רוצה נזקים כמו סדקים או רטיבות עוד לפני שבכלל סיימנו את השיפוץ. אך כשמדובר על ניסור בטון בשלד, נזק עלול להיות סכנה ממשית. פגיעה ביסודות או חיתוך לא נכון עלול להוביל להיחלשות המבנה כולו. בנוסף, בשלד חשופים יותר חוטי מים, חשמל ואפילו גז- ופגיעה בהן עלולה להרוס את התשתיות, לסכן אותנו ולעלות לנו הרבה כסף.

 

מה אפשר לעשות אם בכל זאת נגרם נזק?

נזקי מים

במקרה של נזקי מים, ככל שמטפלים מהר יותר בבעיה- כך הנזק קטן יותר ולא משפיע לטווח הארוך. כדי לצמצם את הנזק, כדאי מראש להזמין חברת ניסור בטון מקצועית המנוסה בנזק מינימלי למבנה ועבודה בזהירות ובטיחות.
אם כן נעשה נזק, ישנן חברות המומחיות בטיפול בנזקי מים כך שהבעיה תיפתר בעודה קטנה.

 

נזקי מבניים

במקרה זה, איש המקצוע הרלוונטי לנו יהיה שמאי נזקי מבנה. השמאי יידע לבחון את הנזק ולהעריכו- אם נדרשת תביעה מול הביטוח או מול גורם אחר.

 

לסיכום,

כשמדובר על נזקים אשר עלולים להיגרם מניסור בטון, השורה התחתונה היא בחירה נכונה של חברת ניסור בטון. הקדישו זמן לקרוא ולתאם ציפיות עם החברה, כך שבשבילכם- נזקים העלולים להיגרם בגלל עבודת ניסור בטון יהיה רק דף באתר.

 

דיסק שיניים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם