סוגי המזיקים ושיטות הטיפול

מזיקים והדברה

רבים מאתנו אם לא כולנו, נתקלים אחת לתקופה במזיקים מסוגים שונים בבית הפרטי או במשרד. מזיקים אלו, מהווים מטרד של ממש עבורנו, בשל העובדה שהם חודרים למרחב הפרטי שלנו, מלכלכים מקומות שונים בבית ללא ידיעתנו, אוכלים מאכלים שונים שהנחנו בארון או במקרר וגורמים לעוד מספר נזקים לא מבוטל.

לשם כך, קיימים כיום בשוק ההדברות מדבירים רבים, המתמחים בשיטות הדברה שונות וייעודיות עבור המזיקים השונים. מגוון השיטות הרב, וכמות אנשי המקצוע הרבה בתחום חיוני זה, עלולה ליצור בלבול קל בקרב אחדים מאתנו.

בדיוק לשם כך, נציג בפניכם את סוגי המזיקים העיקריים בהם קרוב לוודאי כי תתקלו בסביבה הביתית, ושיטות ההדברה המומלצות לטיפול בכל מזיק.

 

המזיקים והשיטות

נמלים

הנמלים על סוגיהן השונים, מהוות את המטרד המרכזי בבתים הפרטיים כיום. מידותיהן הזעירות של הנמלים, יכולות שיתוף הפעולה שלהן והאינסטינקטים החדים שלהן, מעניקים להם יתרון עצום באיתור מוצרי מזון, חדירה לחורים וחריצים זעירים והקמת קינים.

על מנת להדביר את קיני הנמלים בבית שלכם, יש לעבוד בשני שלבים מרכזיים. הראשון, ריסוס יסודי של כלל המקומות החשודים בהימצאות קיני נמלים. יש להשתמש בחומרי ריסוס המאושרים על ידי משרד הבריאות ואף להיזהר משאיפת יתר של החומר בעת הריסוס.

לאחר מכן, מומלץ לפזר ג'ל רעיל הפועל כמו פיתיון, על מנת למשוך את הנמלים ממקומות המחבוא שלהם ולחסל את קן הנמלים באופן סופי.

 

מכרסמים

הפולשים המפחידים אותנו יותר מכל הם העכברים, החולדות ושאר המכרסמים שנוכחתם הקרובה כל כך אלינו, העקבות אותם הם משאירים בצורת צואה או סימני כרסום שונים, גורמים ללא מעט צעקות בהלה בבתים השונים.

המכרסמים הם בעלי זריזות רבה וחושים מפותחים. בנוסף, הם מסוגלים להסתתר שעות רבות במקומות מחבוא שונים, ולצאת לשיטוט בבית רק כאשר הם חשים שסר כל חשש ואיום מצד המארחים האנושיים.

על מנת להדביר מכרסמים, בשלב הראשון יש לקנות מספר רב של מלכודות עכברים או חולדות. לאחר מכן, יש לקנות את האוכל המועדף על העכברים והחולדות, נקניק קבאנוס, ולחבר חתיכות קטנות מהנקניק למלכודות השונות.

לבסוף יש לפזר את המלכודות במקומות בהם נתגלו סימני הנוכחות של המכרסמים בפעם האחרונה ולחכות לרגע תפיסת המכרסם.

 

מקקים

המקקים מהווים אף הם מטרד לא קטן בתקופת הקיץ. מלבד נוכחותם המפחידה מעט, הם מוגדרים כאוכלי כל ומהווים מפגע תברואתי. לכן, מומלץ לטפל בהדברתם במהירות.

הדברת המקקים תתבצע בשתי שיטות מרכזיות. הראשונה, היא ריסוס יסודי בחומרי הדברה מאושרים וירוקים של כלל הבית והמקומות החשודים.  קודם הריסוס יש לפנות כמה שניתן את הרהיטים, השטיחים והמיטות בבית. בנוסף, ניתן להשתמש במלכדות דבק, פיתיונות והזרקות ג'ל רעיל.

כך, תוכלו להגיב בצורה הטובה ביותר לנוכחותם של מזיקים בביתכם הפרטי.

מזיקים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אירוח בביתך
כללי
5 טיפים לאירוח מושלם בבית שלכם

אירוח בבית יכול להיות תענוג ומאידך יכול להיות גם כאב ראש לא קטן. להזמין אורחים אליכם הביתה זה מעיד על רוחב לב ונדיבות ונותן תחושה של משפחתיות. אירועים, מקטנים עד

איך להוביל ריהוט גן לבית החדש בבטחה
כללי
איך להוביל ריהוט גן לבית החדש בבטחה

בשעה טובה נכנסתם לבית החדש, ולפתע שמתם לב שיש לכם שטח פתוח לא מנוצל. השטח הזה בקלות יכול להפוך לחלק בלתי נפרד מהבית שלכם, אך אחד התנאים לכך שזה יקרה