סוגי משטחי שקילה למשאיות

משאיות הינן כלי התחבורה הנפוץ ביותר לשינוע יבשתי ולמעשה לאחר כלי רכב פרטיים משאית היא כלי הרכב הנפוץ ביותר בישראל.
כל עסק אשר מייצר מוצרים צריך לשנע אתן למחסנים ולאחר מכן לפזר אותם אצל העסקים הסיטונאיים השונים.

כדי לדעת לתמחר את התכולה של המשאית וכן כדי לעבוד בצורה מסודרת ומדויקת יש לשקול את התכולה של כל משאית באופן מדויק ככל האפשר. משטחי שקילה למשאיות הם פתרון מושלם.

משאית, בשל היותה כלי גדול ומסורבל וכן בשל המשקל הרב שלה מצריכה פתרון הנדסי מיוחד שאין שני לו בתעשייה מבחינת בניית המשקלים המתאימים למשאיות.

על כן, לפני מספר שנים פותח משקל הגשר או בשמם השני "מאזני גשר" – זהו משקל למשאיות אשר משמש במערכת המכילה מספר רכיבים שעובדים יחד ומאפשרים לדעת את משקלה של המשאית כאשר המשאית עומדת מעל לרמפה.

משקל

מה הם הרכיבים הנמצאים בכל משקל למשאיות:

  1. היסודות –  מדובר ביסודות שעשויים לרוב מבטון איכותי והם בעצם מקובעים למקום בו מאזני הגשר יהיו. חומרי הגלם של היסודות הינם בטון ואספלט ותמיד יהיו בכל בכל משקל למשאיות.
  2. פלטפורמת מתכת – מונחת מעל היסודות היא פלטת מתכת עליה נוסעת המשאית ונעמדת ובעצם מתווה לנהג המשאית את המקום בו עליו לעמד כדי לדעת את המשקל של המשאית.
  3. תאי טעינה – רכיב המפתח של כל מאזני גשר, תא טעינה זה מתבסס על עקרונות פיזיקליים ייחודיים אשר מצליח לתרגם כוח אשר מופעל עליו לאותות חשמליים ובעצם כך ממיר את הכוח שמופעל בשילוב של המשקל עם כוח הכבידה על התא לחשמל ולאחר מכן מודד את עוצמת האות כדי לדעת מה הוא המשקל הכולל של המשאית. מאזני גשר משתנים לפי סוגי וכמות תאי הטעינה שלהם כאשר תאי טעינה מסוימים מדויקים יותר או יכולים לשאת במשקל רב יותר והכל נעשה בהתאמה אישית לפי צרכיו של העסק.
  4. לוח הבקרה – לכל מאזני גשר קיים לוח בקרה אשר מצביע על המשקל ולעיתים על נתונים נוספים, לוח הבקרה ממוקם בדרך כלל צמוד למאזני הגשר למרות שניתן לעיתים להתממשק אל לוח הבקרה מרחוק.
  5. כבלים – כבלים חשמליים שלמעשה מקשרים בין תאי הטעינה לבין לוח הבקרה ומעבירים אותות חשמליים ומידע ללוח הבקרה. לרוב נמצאים מתחת לרמפה.

בנייה והתקנה של מאזני גשר הינו תהליך אשר מצריך מחשבה הנדסית ארוכה ומדוקדקת של בעלי מקצוע מומחים בתחום וזאת כדי להבטיח כי המיקום של הרמפה והגובה שלה הוא אופטימלי לצרכי העסק.

בנוסף, כאשר משתמשים במערכת זאת בפעם הראשונה ישנם מספר סוגי כיול שיש לעשות למערכת כאשר בתור התחלה המשאית עולה ריקה על המערכת ומכיילים את משקל זה ל-אפס. כך ניתן להבחין בשינויים היחסיים של המשאית ולהבחין בין המשקל של המשאית עצמה למשקל של התכולה שלה.

יש לבצע בדיקות תכופות למערכת זו כדי לוודא שהיא מצגיה משקלים זהים בצורה זהה.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הובלות לפי משקל
איך להוביל ציוד כבד ללא בעיות

לכל אדם יוצא להעביר חפצים ממקום למקום. במקרים הקלים מדובר על מעבר ממשרד אחד למשרד הצמוד אליו, ובמקרים המורכבים יותר מדובר על העברת דירה. אבל מה קורה בהעברות שהם בין