פתיחת סתימות באמבטיה ב- 3 דרכים

סתימות הפכו להיות דבר שבשגרה, שיערות שמצטברות, לכלוכים שחוסמים את הצינור וחתיכות סבון שנתקעות. ברגע ששמים לב שהמים באמבטיה לא מתנקזים בקלות, כדאי לפתור את הבעיה טרם הסתבכות המקרה. במקרים פשוטים, אפשר אפילו לפתוח סתימה ביתית בעצמכם – הנה כמה שיטות:

 

פומפה

"השיטה הפשוטה". הפומפה בעצם יוצרת וואקום שדוחף את מקור הסתימה הלאה בצינור. לפני השימוש בפומפה נזרים מים לאמבטיה. לאחר מכן, נניח את הפומפה מעל פתח הניקוז, בצורה כזו שפיית הגומי תכסה את כל הפתח מסביבו. לבסוף, מתחילים לפמפם את הפומפה מעלה ומטה עד שהסתימה משתחררת (15 פעמים לערך).

חשוב לדעת שהפומפה לא מוציאה את הסתימה החוצה וגם לא משחררת אותה לגמרי, אלא פשוט דוחפת אותה הלאה בצינור הניקוז, מה שיכול מאוד להועיל. מצד שני, אם יש ספק שמקור הסתימה הוא תקוע ודחיפתו קדימה בצינור עלולה רק להזיק – כדאי להיוועץ באינסטלטור מקצועי לייעוץ, וכך גם למנוע נזק בעתיד.

 

קפיץ

קפיץ, משחולת וספירלה – שלושה שמות המצביעים על אותו דבר. את הקפיץ הארוך משחילים לתוך פתח הניקוז עד שמגיעים לסתימה ומסובבים. בקצה השני, יש וו או ספירלה, שסיבוב הקפיץ תופס מקור הסתימה (בדרך כלל שערות ושאריות סבון) ומאגד אותה על הוו. אחרי כמה סיבובים טובים (לדאוג לסובב את הקפיץ לכיוון אחד כל הזמן) מושכים את הקפיץ החוצה ואיתו תצא מקור הסתימה.

במקרים בהם הקפיץ הידני לא עוזר, אפשר להזמין אינסטלטור שברשותו קפיץ חשמלי שעושה את אותה העבודה רק על חשמל ועם יותר כוח.

 

חומרים כימים

שימוש בחומרים כימיים וחומצות לפתיחת סתימות הם האפשרויות האחרונות אליהן כדאי לפנות. החומרים המסוכנים יכולים לגרום לכוויות ובעיות צנרת נוספות בשימוש לא נכון. לכן, השימוש יהיה בזהירות יתרה, ובכלל עדיף להזמין אינסטלטור מקצועי לעשות זאת.

האינסטלטור ינסה לפתור את הבעיה בכל דרך אחרת טרם השימוש בחומרים כימים. בדרך כלל, החומרים אותם מוכרים לפתיחת סתימות יפעלו על בסיס הסרת שומנים – כאשר מה שכנראה סותם את הצנרת הם שיערות. ומזה אפשר להסיק כי החומר לא יתאים לפתיחת הסתימה באמבטיה.

חומרים כימיים לפתיחת סתימות מסוכנים וגורמים לכוויות וגירוי בעור ובעיניים. חשוב מאוד! להשתמש בציוד מיגון כמו כפפות, משקפי מגן ולפתוח חלונות לאוורור גם לאחר השימוש. אם קרה מקרה והשתמשתם בחומר כימי לפתיחת הסתימה שלא עזר – חשוב ליידע את האינסטלטור שבא לטפל בבעיה כדי שידע להתמגן כנדרש.

 

לסיכום

פתיחת סתימה במקלחת לא צריכה להיות מסובכת. הגורמים הנפוצים ביותר לסתימות במקלחת ואמבטיה הם שיערות ולכלוכים שמצטברים עם הזמן. לעיתים, המצב מחמיר ומשתבש ואי אפשר לפתור את הבעיה אלא בעזרת אינסטלטור.xblade – אתר אינסטלטור מקצועי המכוון ומייעץ בסתימות ובעיות אינסטלציה, ומקרי הצורך גם יבוא עד אליכם אינסטלטור עם ידע וניסיון נרחב.

אמבטיה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אירוח בביתך
כללי
5 טיפים לאירוח מושלם בבית שלכם

אירוח בבית יכול להיות תענוג ומאידך יכול להיות גם כאב ראש לא קטן. להזמין אורחים אליכם הביתה זה מעיד על רוחב לב ונדיבות ונותן תחושה של משפחתיות. אירועים, מקטנים עד

איך להוביל ריהוט גן לבית החדש בבטחה
כללי
איך להוביל ריהוט גן לבית החדש בבטחה

בשעה טובה נכנסתם לבית החדש, ולפתע שמתם לב שיש לכם שטח פתוח לא מנוצל. השטח הזה בקלות יכול להפוך לחלק בלתי נפרד מהבית שלכם, אך אחד התנאים לכך שזה יקרה